کانون تبلیغات و آگهی دادمهر

طراحی و گرافیک

 

 

طراحي گرافيك

اصطلاحي عام براي حرفه اي متشكل از طراحي حروف، تصويرسازي، عكاسي و چاپ به منظور ارائه اطلاعات يا آموزش. اين اصطلاح را نخستين بار ويليام اديسون ديگينز در سال 1922 به كار برد، با اين حال فقط از جنگ جهاني دوم به بعد بود كه كاربرد آن فراگير و رايج شد

چند نکته مهم در خصوص طراحی و چاپ

v      یکی از مهمترین ابزاری که برای بازاریابی می توانید تهیه کنید، کارت ویزیت شماست. شما کارت ویزیتتان را به مشتریان احتمالی خود می دهید تا اطلاعات لازم برای تماس با شما را داشته باشند. همچنین می توانید آنرا داخل نامه ها بیندازید یا بوسیله آن کارتان یا خدماتتان را به دیگران معرفی کنید. اگر بخواهید در روزنامه ها و پیک ها محلی تبلیغ کنید، کارت ویزیت شما می تواند یک کپی آماده برای صفحاتی باشد که تبلیغات یا کارت ویزیت افراد چاپ می شود.

 

v      مهم نیست که می خواهید چه استفاده ای از کارت ویزیتتان بکنید، مهم این است که این کارت باید کاملاً حرفه ای، خوانا، و جذاب باشد و به مشتریان کمک کند به خاطر بیاورند که شما که هستید؟ چه فعالیتی دارید ، چه خدماتی ارائه می کنید

اعمال همه این نکات روی یک کاغذ که فقط 8 سانتیمتر طول و 4 سانتیمتر عرضش باشد، کار چندان ساده ای نیست؛ اما قابل انجام است. رعایت نکات ذیل در طراحی چاپ کارت ویزیت شما ضروری به نظر می رسد:

     از یک طرح حرفه ایی بخواهید برایتان یک آرم یا لوگو طراحی کند، اگر ارائه کننده محصول یا خدماتی هستید که برای خودشان سمبلی دارند _ مثل ساختمان سازی ، رستوران ، ابزار فروشی و نظایر آن _ آرم شما میتواند نمادی از آن حرفه یا محصول باشد و این آرم باید قابلیت پیاده شدن روی کارت و ست اداری شما را داشته باشد.

v      همچنین اگر کار یا خدمات شما از روی نام حرفه تان مشخص نباشد لازم است یک شعار کوتاه چند کلمه ای بسازید تا نوع کار و فعالیت شما را به مخاطبین یادآور شود.

v      آدرس وبسایت و ایمیلتان را نیز باید ذکر کنید اگر نگران پیامهای تبلیغاتی هستید که ایمیلتان را پر نکنند بهتر است دو آدرس ایمیل داشته باشید، یکی برای مشتریان و دیگری برای ایمیلهای شخصی.

v      از طراحتان بخواهید از فونتهایی استفاده کند که براحتی و بدون نیاز به عینک خوانده شود، رنگ نوشته ها از رنگ زمینه متمایز باشد ، لزومی ندارد که یک اثر هنری خلق کنید هدف این است که این وسیله براحتی گویای شغل و حرفه شما باشد و اگر یک مشتری نتواند براحتی اطلاعات شما را از روی کارت بخواند در واقع شما یک مشتری را از دست داده اید

v      کارتی را طراحی کنید که از سایر کارتها متمایز باشد، حتی اگر شده از رنگها شاد و به اصطلاح "جیغ "استفاده شود یا اگر لازم میدانید عکس خود یا محصولتان را روی کارتتان بگذارید

v      به نوع کاغذ و نوع چاپ اهمیت بدهید، اگر کاغذ کارت شل و ول باشد یا به نظر برسد که با یک پرینتر ارزان قیمت چاپ شده، این حس را در مخاطب ایجاد میکند که با یک شرکت خرده پا یا دست چندم روبرو هستند. پس به قول معروف کمی سر کیسه را شل کنید . اگر برای چاپ کارتتان خیلی عجله دارید میتوانید از پرینترهای جوهرافشان مناسب و از کاغذهای مرغوب استفاده کنید حواستان باشد که کیفیت پرینتر باید روی مناسبترین درجه تنظیم گرددد.

v      وقتی شما یک جلسه  معارفه را ترک میکنید و کارتتان را به طرف مقابل میدهید همان تکه کاغذ برای او میشود هویت شما . از دیگر مواردی که در تهیه کارت باید در نظر بگیریم  دقت در انتخاب رنگ است ، رنگها معمولا دست کم گرفته میشوند اما هر رنگی برای خود معنا و مفهومی دارد  پس از رنگهایی استفاده کنید که بیان کنده شخصیت واقعی و شخصیت کاری شما باشد

v      حس لامسه یک از حواس پنج گانه آدمی است  پس کارت شما باید خوشایند این احساس مخاطبین باشد ، اگر میخواهید احترام و لطافت شخصیتان را به مخاطب گوشزد کنید باید از کاغذهای نرم با گوشه های گرد شده استفاده کنید و اگر میخواهید خود را فردی صرفا کاری نشان دهید  باید از کاغذهای ضخیم با گوشه های تیز استفاده کنید

     و در نهایت اینکه کارت شما باید چیزی هم در مورد خودتان بگوید این مورد باعث میشود که مردم شما را فراموش نکنند و حالا نظر شما تامین شده است

برچسب ها
این پرونده را به اشتراک بگزارید :
Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn StumbleUpon Email

یادداشت کاربران

درج یک یادداشت :

نام کاربر :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :